O mnie
Dzień dobry,
Witam Was na stronie SensiKid!
Nazywam się Alicja Pałac-Nożewska. Jestem psychologiem i terapeutą dziecięcym. Ukończyłam studia magisterskie na kierunku psychologia kliniczna, zdrowia i psychoterapii na Katolickim Uniwersytecie Lubelskim w 2007r. Stale się uczę i poszerzam swoją wiedzę na temat rozwoju dziecka i metod radzenia sobie z trudnościami. Ukończyłam dziesiątki szkoleń, pracowałam w wielu miejscach, ale największą szkołę dało mi macierzyństwo.
Doświadczenie w zawodzie psychologa zdobyłam pracując w Specjalistycznej Poradni Psychologiczno-Pedagogicznej TOP, Centrum Mowy i Ruchu ELF oraz Poradni Psychologiczno-Pedagogicznej Nr 16 w Warszawie, Poradni Psychologiczno-Pedagogicznej w Sulejówku, Piasecznie oraz Ozorkowie a także Przedszkolu Integracyjnym „Słyszę Serce” w Łodzi. Od 2014r. współpracuję z Wydawnictwem Forum Media Polska dzieląc się swoją wiedzą ze specjalistami i nauczycielami. W 2020r. rozpoczęłam współpracę z Akademią Pedagogiki Specjalnej wykładając dla studentów logopedii tematykę mutyzmu wybiórczego i zaburzeń emocjonalnych.
%201.jpg)
Czym się zajmuję?
Posiadam osiemnastoletnie doświadczenie w pracy z dziećmi i młodzieżą z różnymi niepełnosprawnościami i problemami emocjonalnymi. Od wielu lat pracuję z dziećmi i młodzieżą z mutyzmem wybiórczym oraz ich rodzinami. Wspieram rodziców, nauczycieli, specjalistów oraz koordynatorów dzieci z MW. Współpracowałam z różnymi specjalistami i autorytetami w dziedzinie mutyzmu wybiórczego m.in.: Maggie Johnson, Marią Bystrzanowską, Fundacją Mutyzm Wybiórczy Reaktywacja. Prowadziłam grupę warsztatowo-wsparciową dla rodziców, nauczycieli i specjalistów zajmujących się MW. Tworzę materiały, pomoce diagnostyczne i programy do pracy dla dzieci z MW a także innymi trudnościami. Byłam redaktorem merytorycznym wydania Forum Logopedy poświęconego w całości tematyce MW. Pracuję w nurcie poznawczo-behawioralnym ze szczególnym uwzględnieniem metody małych kroków. Kilka lat prowadziłam warsztaty dla dzieci nieśmiałych, mających trudności w komunikacji i regulacją emocji. Doradzam rodzinom, w których pojawia się problem moczenia i zaparć nawykowych. Ponad 10 lat zajmowałam się pacjentami jąkającymi się w ramach Wczesnego Wspomagania Płynności Mówienia, konsultacji, badań i terapii psychologicznej. Robię badania psychologiczne i prowadzę terapię dzieci wysoko wrażliwych, nieśmiałych i lękowych.
W swojej praktyce zawodowej miałam również okazję zajmować się dziećmi ze specyficznymi trudnościami w uczeniu się. Przez wiele lat prowadziłam warsztaty z technik efektywnego uczenia się, doradzałam dzieciom i młodzieży w wyborze dalszego kierunku kształcenia. Wiele lat pracowałam również z dziećmi z zaburzeniami neurologicznymi, genetycznymi, opóźnieniami i zaburzeniami rozwojowymi.

Podcasty
Jestem autorką programu oraz cyklu podcastów o mutyzmie wybiórczym na stronie pracownialogopedy.pl
Ukończyłam m.in. kursy i szkolenia
Psychoterapia poznawczo-behawioralna dzieci i młodzieży w Centrum Terapii Poznawczo-Behawioralnej
CBT w Warszawie
Terapia Skoncentrowana na Rozwiązaniach TSR - kurs I stopnia IntegriTSR
Mutyzm wybiórczy – liczne szkolenia prowadzone przez Maggie Johnson, Ruth Perednik, Anna Biavanti-Smith, Poradnię „Poza schematami”, Therapy Tools, Annę Strzelecką, Fundację Mutyzm Wybiórczy Reaktywacja, PTMW, Marię Bystrzanowską, CTM, Poradnię „Mówię”.
Kurs doskonalący Kid’s Skills - Dam Radę
Kurs Zaparcia nawykowe i moczenie - Karla Orban
Kurs Wysoko wrażliwe dzieci - Małgorzata Stańczyk
Samouszkodzenia – jak pracować z młodym człowiekiem i jego otoczeniem? - TheraphyTools
Kreatywne interwencje poznawczo-
behawioralne w terapii zaburzeń lękowych u dzieci i młodzieży - TheraphyTools
Szkolenie Wysoka wrażliwość – Agnieszka Stein
i Małgorzata Stańczyk
Studia podyplomowe „Doradztwo zawodowe z aktywizacją
osób niepełnosprawnych” na Akademii Pedagogiki Specjalnej
Pedagogiczne studia kwalifikacyjne na Uniwersytecie
Marii Curie-Skłodowskiej
Mindfulness-trening uważności dla ucznia i nauczyciela
TUS dla dzieci z autyzmem i Zespołem Aspergera
Dziecko po starcie – Fundacja Nagle Sami
Self-regulation dla specjalistów – Jagoda Sikora
Jak wspierać dzieci w terapii poprzez zabawę, gdy doświadczają rozwodu i straty - zasoby, zabawy, narzędzia-Bliżej Terapii
Praca metodą ekspozycji - Theraphy Tools
Dziecko/nastolatek w spektrum autyzmu w gabinecie terapeuty - Theraphy Tools
Praca z ciałem i techniki terapii zabawą w obniżaniu napięcia i regulacji wysoko wrażliwych dzieci - Bliżej Terapii
Spektakularne dziewczyny-Konferencja o dziewczynach i kobietach w spektrum autyzmu - Fundacja Dziewczyny w Spektrum i Fundacja Artonomia
Interwencje poznawczo-behawioralne w pracy z dzieckiem/nastolatkiem z ADHD- Theraphy Tools
Problemowe zachowania seksualne w dzieciństwie - dr Marta Jurczyk - Theraphy Tools
Wprowadzenie do pracy terapeutycznej z dziećmi i młodzieżą w nurcie poznawczym - Theraphy Tools
7 przykazań rodziny- prof. Bogdan de Barbaro
Jak pomóc nieśmiałemu dziecku w przedszkolu?
Niestraszny lęk i stres. Jak pomóc dzieciom i młodzieży radzić sobie z emocjami, lękiem i stresem?
Kurs I i II stopnia terapii EEG Biofeedback - Ośrodek
Kształcenia Medycznego
Zaburzenia w komunikowaniu się - aktualne trendy w diagnozie i terapii
Diagnoza dyskalkulii i dysleksji rozwojowej uczniów
w starszym wieku szkolnym
Problemy depresyjno-lękowe u dzieci i młodzieży
Zaburzenia i choroby psychiczne dzieci i młodzieży
Skuteczne metody pracy z dzieckiem z ADHD
Liczne szkolenia dające uprawnienia diagnostyczne do posługiwania się różnymi testami psychologicznymi: Skala Leiter-3, Skale IDS, Bateria 5/6, KOZE, WISC-V, Stanford-Binet 5, Test Drzewa, PEP-R, Testy stosowane w doradztwie zawodowym i inne
Wsparcie dzieci po doświadczeniach traumatycznych poprzez pracę z ciałem, TSR i zabawę - Marta Piegat-Kaczmarczyk. Pracowania terapii i psychoedukacji